tisdag 14 april 2009

Andra värlskriget och Alex Schulman

Postgubben brukar kasta in posten i mitt brevinkast runt klockan 11:00 varje dag. Så även denna tisdag. Posten bestod som vanligt mestadels av reklam. En liten vit papperslapp stack dock ur mängden. Det var en avi från Postutlämningen som talade om att beställda böcker hade anlänt. En bok om WW2 och Alex Schulmans debutroman hade äntligen kommit till Karlstad. WW2-boken ska jag använda i undervisningssyfte och Schulmanboken blir min vän på kvällen ett par dagar. Jag har faktiskt ganska stora förhoppningar på den boken. Jag tycker han skriver bra på sin sajt 1000apor, men tycker -trots att det är en humorsajt- alltsomoftast att humorn lyser med sin frånvaro. Bortsett från en gång när man kunde jaga knark med Kleerup och Gynning, men det var visserligen ett spel och inte en text. Det var bland det roligaste jag varit med om på Internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar