torsdag 19 mars 2009

Shindlers List

Jag såg på Shindlers List för ett par dagar sen. Vet inte vilken gång i ordningen. Jag åker till Polen på lördag och ska bland annat besöka en del koncentrationsläger. Tänkte att det kan vara bra att fräscha upp minnet lite. Jag brukar fundera på hur filmen skulle varit i färg. Jag anser att vissa scener kanske rent av skulle främjas av att vara i färg. Bland annat den, där en stackars pojke hoppar ner i avföringen. Tyvärr så avdramatiserar den svartvita färgen viss del av kränkningen. Tycker jag i allafall.

Liam Neeson spelar som bekant självaste Shindler i filmen. När jag nyligen såg filmen, kände jag viss avundsjuka gentemot honom, då han har skrivit in sig i framtiden med den rollen. Undrar om man själv kommer att göra det någongång? Idag tycker jag lite synd om honom, detta på grund av hans frus bortgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar