onsdag 18 mars 2009

Stone Roses

När jag var ett barn, runt 11 år, stod jag vid köpdisken på en skivbutik. Artisterna var updelade på ett ABC-liknande sätt. Just Stone Roses stod bredvid Guns and Roses. Av någon konstig anledning så stod på på bokstaven R. Hursomhelst höll jag i GnR-plattan Appetite for Destruction och spanade in låtarna...

1: Welcome To the Jungle.
2: It´s so Easy.
3: Mr. Brownstone.

...när jag fick syn på en Stone Roses-platta. Jag sken upp och grabbade tag i skivan. Min syster kom och jag frågade om hon hade hört SR någongång. Det hade hon. Jag frågade henne om bandet var likt GnR. De var de inte. Jag lade tillbaka skivan. Och har inte lyssnat på de till dagens datum nu heller. Nu ser jag att de ska återförenas och ny skiva ska spelas in. Funderar på att surfa in på Youtube och lyssna vilka de är och hur de låter. Var det ett rätt beslut att lägga tillbaka skivan för femtonår sen eller var det mitt livs största misstag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar